restyling huisstijl
toon hermans huis

maastricht

De állerleukste opdracht die ik op stage
bij Advacom kreeg, is zonder nadenken
de restyling van het Toon Hermans Huis Maastricht.

 

We kwamen met de klant tot de conclusie dat er hier en daar wel items werden vormgegeven, maar er was geen duidelijke rode draad te vinden in de vorm. Het waren allemaal losse producten van elkaar geworden. Aan ons
de vraag om een restyling te ontwerpen voor de huisstijl
van het Toon Hermans Huis Maastricht.

 

Het Toon Hermans Huis Maastricht is een inloophuis voor mensen die met kanker te maken hebben (gehad). Voor patiënten, ex-patiënten, maar ook de naaste familie.

 

Allereerst heb ik het logo opnieuw vormgegeven. De illustratie van Toon Hermans zelf, een lach en een traan, wilde ik graag in ere houden. Daarbij heb ik ook een nieuwe pay-off bedacht: “welkom in ons huis!”. Vanuit daar is
de gehele huisstijl opgepakt, en gekozen voor een warme sfeer, met ‘handgeschreven’ fonts, een warme kleur geel, heldere en lichte fotografie, en een herkenbare verf-streep als beeldmerk om de connectie met het geïllustreerde ballonnetje in het logo te behouden.

 

Daar rolde uiteindelijk de volgende producten uit: het nieuwe programmaboekje, activiteitenflyers- en inschrijfposters, de corporate poster, postertemplates met bijbehorende evenementen (zoals open dagen), en voor
de Yellow (kinder)club een geheel nieuw logo, met bijbehorende poster, flyer en informatieboekje.

 

december 2018

 

© Advance Communications

Fotografie door Axel Bisschoff

© Rianne Moonen 2019   •      .

home

restyling huisstijl
toon hermans huis maastricht

De állerleukste opdracht die ik op stage bij Advacom kreeg, is zonder na-denken de restyling van het Toon Hermans Huis Maastricht.

 

We kwamen met de klant tot de conclusie dat er hier en daar wel items werden vorm-gegeven, maar er was geen duidelijke rode draad te vinden in de vorm. Het waren allemaal losse producten van elkaar geworden. Aan ons de vraag om een restyling te ontwerpen voor de huisstijl van het Toon Hermans Huis Maastricht..

 

Huisstijl-items

Het Toon Hermans Huis Maastricht is een inloophuis voor mensen die met kanker te maken hebben (gehad). Voor patiënten, ex-patiënten, maar ook familie van.

 

Allereerst heb ik het logo opnieuw vormgegeven. De illustratie van Toon Hermans zelf,
een lach en een traan, wilde ik graag in ere houden. Daarbij heb ik ook een nieuwe pay-off bedacht: “welkom in ons huis!”. Vanuit daar is de gehele huisstijl opgepakt, en gekozen voor een warme sfeer, met ‘handgeschreven’ fonts, een warme kleur geel, heldere en lichte fotografie, en een herkenbare verf-streep als beeldmerk om de link met het geïllustreerde ballonnetje in het logo te behouden.

Yellow Club-items (voor kinderen)

Daar rolde uiteindelijk de volgende producten uit: het nieuwe programmaboekje, activiteitenflyers- en inschrijfposters, de corporate poster, poster-templates met bijbehorende evenementen (zoals open dagen), en voor de Yellow (kinder)club een geheel nieuw logo, met bijbehorende poster, flyer en informatieboekje.

 

december 2018

 

© Advance Communications

Fotografie door Axel Bisschoff

© Rianne Moonen 2019   •

home

restyling huisstijl

toon hermans huis maastricht

De állerleukste opdracht die ik op stage bij Advacom kreeg, is zonder nadenken
de restyling van het Toon Hermans Huis Maastricht.

 

We kwamen met de klant tot de conclusie dat er hier en daar wel items werden vormgegeven, maar er was geen duidelijke rode draad te vinden in de vorm. Het waren allemaal losse producten van elkaar geworden. Aan ons de vraag om een restyling te ontwerpen voor de huisstijl van het Toon Hermans Huis Maastricht..

 

Huisstijl-items

Het Toon Hermans Huis Maastricht is een inloophuis voor mensen die met kanker te maken hebben (gehad). Voor patiënten, ex-patiënten, maar ook familie van.

 

Allereerst heb ik het logo opnieuw vormgegeven. De illustratie van Toon Hermans zelf, een lach en een traan, wilde ik graag in ere houden. Daarbij heb ik ook een nieuwe pay-off bedacht: “welkom in ons huis!”. Vanuit daar is de gehele huisstijl opgepakt, en gekozen voor een warme sfeer, met ‘handgeschreven’ fonts, een warme kleur geel, heldere en lichte fotografie, en een herkenbare verf-streep als beeldmerk om de link met het geïllustreerde ballonnetje in het logo te behouden.

Yellow Club-items (voor kinderen)

Daar rolde uiteindelijk de volgende producten uit: het nieuwe programmaboekje, activiteitenflyers- en inschrijfposters, de corporate poster, poster-templates met bijbehorende evenementen (zoals open dagen), en voor de Yellow (kinder)club een geheel nieuw logo, met bijbehorende poster, flyer en informatieboekje.

 

december 2018

 

© Advance Communications

Fotografie door Axel Bisschoff

© Rianne Moonen 2019   •

home

restyling huisstijl toon hermans huis maastricht

De állerleukste opdracht die ik op stage bij Advacom kreeg, is zonder nadenken
de restyling van het Toon Hermans Huis Maastricht.

 

We kwamen met de klant tot de conclusie dat er hier en daar wel items werden vormgegeven, maar er was geen duidelijke rode draad te vinden in de vorm. Het waren allemaal losse producten van elkaar geworden. Aan ons de vraag om een restyling te ontwerpen voor de huisstijl van het Toon Hermans Huis Maastricht..

 

Huisstijl-items

Het Toon Hermans Huis Maastricht is een inloophuis voor mensen die met kanker te maken hebben (gehad). Voor patiënten, ex-patiënten, maar ook familie van.

 

Allereerst heb ik het logo opnieuw vormgegeven. De illustratie van Toon Hermans zelf, een lach en een traan, wilde ik graag in ere houden. Daarbij heb ik ook een nieuwe pay-off bedacht: “welkom in ons huis!”. Vanuit daar is de gehele huisstijl opgepakt, en gekozen voor een warme sfeer, met ‘handgeschreven’ fonts, een warme kleur geel, heldere en lichte fotografie, en een herkenbare verf-streep als beeldmerk om de link met het geïllustreerde ballonnetje in het logo te behouden.

Yellow Club-items (voor kinderen)

Daar rolde uiteindelijk de volgende producten uit: het nieuwe programmaboekje, activiteitenflyers- en inschrijfposters, de corporate poster, poster-templates met bijbehorende evenementen (zoals open dagen), en voor de Yellow (kinder)club een geheel nieuw logo, met bijbehorende poster, flyer en informatieboekje.

 

december 2018

 

© Advance Communications

Fotografie door Axel Bisschoff

© Rianne Moonen 2019   •

home