rianne moonen

Hi! Even voorstellen...

graphic designer

let's talk!

mijn werk

home

over

werk

contact

Deze zomer studeer ik af aan de kunstacademie in Maastricht, waar ik de richting grafisch ontwerp heb gevolgd.

 

Dat grafisch ontwerp mij altijd al heeft bezig gehouden, begon al vroeg toen ik met elf jaar al niet van mijn (toen nog gedownloadde) Photoshop weg te krijgen was. Toen al was ik onbewust bezig met het vormgeven van ‘mooie plaatjes’ en positioneren van acteurs en bands. Jaren daarvoor was ik als klein meisje niet weg te krijgen van mijn teken- en knutselset.

Het bleek dan ook geen verrassende stap dat ik na de HAVO naar het MBO vertrok om daar Mediavormgeving te gaan studeren. Daarna was ik voor mijn gevoel nog niet uitgeleerd. Nog steeds niet trouwens, want volgens mij ben je nooit uitgeleerd, maar ik wil graag de stap nemen om als graphic designer aan de slag te gaan. Ik ben er klaar voor om in de praktijk verder te leren als designer. Die kans wil ik heel graag met beide handen aangrijpen!

'hé meisje'

Het onderwerp waarin ik een aantal maanden lang in wilde afstuderen, vond ik niet zo

moeilijk te bedenken.

Al eerder had ik hier

een project over gedaan:

seksuele straatintimidatie.

 

In de laatste maanden van mijn bachelor-opleiding heb ik dit thema onderzocht

en stelde ik mijzelf de vraag met welke tone

of voice ik jonge mannen door middel van grafisch ontwerp kan bereiken.

 

Deze maanden hebben mij daarin bezig gehouden en constant interesse gewekt voor nieuwe onderzoeksvragen. Na hard werken is daar mijn scriptie en eindproject uitgerold.

In 2017 kreeg onze opleiding de jaarlijkse wedstrijd voor de kiezen, voor het ontwerp van de nieuwe poster voor het Preuvenemint.

 

Hiervoor heb ik een ontwerp gemaakt wat volledig uit de hand is geschreven en geïllustreerd, met echte inkt en penseel: bestaande fonts komen hier niet aan te pas!

LIONS jaarverslag

preuvenemint

how-not-to-flirt

De inspiratie voor mijn afstudeer-opdracht. Ik vond het belangrijk om jongeren te bereiken met het statement dat meiden en vrouwen geen lustobject zijn.

 

Ik ontwierp daarvoor onder het thema seksuele straatintimidatie een drietal posters die zomaar uit een regel-boekje (voor dummies) zouden kunnen komen.
Mét een grote portie sarcasme.

OCI-LIONS is een klant
waar ik tijdens mijn stage
bij Advacom (Geleen) veel
voor heb mogen werken.
Een van de grootste ontwerpstukken is dit jaarverslag die ik voor de organisatie heb mogen vormgeven.

 

Ik kreeg zelfs de primeur – OCI-LIONS kent al vele items, maar een jaarverslag was nog niet eerder gerealiseerd. Aan mij de vraag!

De állerleukste opdracht die
ik op stage bij Advacom kreeg, is zonder twijfel de restyling van het Toon Hermans Huis Maastricht.

 

We kwamen met de klant tot de conclusie dat er hier en daar wel items werden vormgegeven, maar er was geen duidelijke rode draad te vinden

in de vorm. Het waren allemaal losse producten van elkaar geworden.

Aan ons de vraag om een restyling te ontwerpen voor de huisstijl van het Toon Hermans Huis Maastricht.

restyling huisstijl

toon hermans huis maastricht

erix coffee

envida campagne

Eric Dielemans begon na een jarenlange droom zijn koffie-gallery aan de Kesselskade in Maastricht, waar koffie en kunst centraal stonden.

 

Hierin heb ik, in samenwerking met Eric, mogen bijdragen aan de vormgeving van het logo. Fris en modern!

paul beelen

Tijdens mijn stage bij Advacom kreeg ik een ontwerpvraag waar ik wel oor naar had.

 

Paul Beelen, coach, ‘verschilmaker’ en lid van Kenneth Smit, had als vraagstuk een ontwerp gericht naar zijn huidige klanten, waarop hij zijn merk kon vertonen.
Wat hem kenmerkt, zijn de vele (opmerkelijke) quotes.

Voor de minor Cross Media Promotion heb ik samengewerkt met een team in een wedstrijd voor de nieuwe wervings-campagne van Envida.

 

De vraag: hoe krijgt Envida op korte termijn nieuwe zorgverleners? Daarvoor hebben wij een campagne ontwikkeld met een viertal posters, onder de pay-off: “kiezen is niet nodig!”.

Vul dit formulier in, of stuur een mailtje naar hello@riannemoonen.nl, en ik neem zo snel mogelijk contact met je op.

Submitting Form...

The server encountered an error.

Je bericht is ontvangen!

© Rianne Moonen 2019

graphic

designer

rianne moonen

Hi! Even voorstellen...

Deze zomer studeer ik af aan de kunst-academie in Maastricht, waar ik de richting grafisch ontwerp heb gevolgd.

 

Dat grafisch ontwerp mij altijd bezig houdt, begon al vroeg toen ik met elf jaar al niet van mijn (toen nog gedownloadde) Photoshop weg te krijgen was. Toen al was ik onbewust bezig met het vormgeven van ‘mooie plaatjes’ en positioneren van acteurs en bands. Jaren daarvoor was ik als klein meisje niet weg te krijgen van mijn teken- en knutselset.

Het bleek dan ook geen verrassende stap dat ik na de HAVO naar het MBO vertrok om daar Media-vormgeving te gaan studeren. Daarna was ik voor mijn gevoel nog niet uitgeleerd. Nog steeds niet trouwens, want volgens mij ben je nooit uitgeleerd, maar ik wil graag de stap nemen om als graphic designer aan de slag te gaan. Ik ben er klaar voor om in de praktijk verder te leren als designer. Die kans wil ik heel graag met beide handen aangrijpen!

mijn werk

let's talk!

home

over

werk

contact

hé meisje

Het onderwerp waarin ik een aantal maanden lang in wilde afstuderen, vond ik niet zo moeilijk te bedenken. Al eerder had ik hier een

project over gedaan:

seksuele straatintimidatie.

 

In de laatste maanden van mijn bachelor-opleiding heb ik dit thema onderzocht en stelde ik mijzelf de vraag met welke tone of voice ik de doelgroep (die jonge mannen betreft) door middel van grafisch ontwerp kan bereiken. Deze maanden hebben mij daarin bezig gehouden en constant interesse gewekt voor nieuwe onder-zoeksvragen. Na hard werken is daar mijn scriptie en eindproject uitgerold.

LIONS jaarverslag

OCI-LIONS was een klant
waar ik tijdens mijn stage
bij Advacom (Geleen)
veel voor heb mogen
werken. Een van de
grootste ontwerpstukken
was dit jaarverslag die ik heb
mogen vormgeven.

 

Ik kreeg zelfs de primeur – OCI-LIONS kent al vele items, maar een jaarverslag was nog niet eerder gerealiseerd. Aan mij de vraag!

In 2017 kreeg onze opleiding de jaar-lijkse wedstrijd voor de kiezen, voor het ontwerp van de nieuwe poster voor het Preuvenemint.

 

Hiervoor heb ik een ontwerp gemaakt wat volledig uit de hand is geschreven en geïllustreerd, met echte inkt en penseel: bestaande fonts komen hier niet aan te pas!

how-not-to-flirt

De inspiratie voor mijn afstudeeropdracht. Ik vond het belangrijk om jongeren te bereiken met het statement dat meiden en vrouwen geen lustobject zijn.

 

Ik ontwierp daarvoor onder het thema seksuele straat-intimidatie een drietal posters die zomaar uit een regel-boekje (voor dummes) zouden kunnen komen. Mét een grote portie sarcasme.

restyling huisstijl

toon hermans huis maastricht

preuvenemint

De állerleukste opdracht die ik op stage bij Advacom kreeg, is zonder twijfel de restyling van het Toon Hermans Huis Maastricht.

 

We kwamen met de klant tot de conclusie dat er hier en daar wel items werden vormgegeven, maar er was geen duidelijke rode draad te vinden in de vorm.
Het waren allemaal losse producten
van elkaar geworden. Aan ons
de vraag om een restyling te
ontwerpen voor de huisstijl van
het Toon Hermans Huis Maastricht.

erix coffee

Eric Dielemans begon na een jarenlange droom zijn koffiegallery aan de Kesselskade in Maastricht, waar koffie en kunst centraal stonden.

 

Hierin heb ik, in samenwerking met Eric, mogen bijdragen aan de vormgeving van
het logo. Fris en modern!

envida campagne

Voor de minor Cross Media Promotion heb ik samen-gewerkt met een team in een wedstrijd voor de nieuwe wervingscampagne van Envida.

 

De vraag: hoe krijgt Envida op korte termijn nieuwe zorgverleners?
Daarvoor hebben wij een campagne ontwikkeld met een viertal posters, onder de pay-off: “kiezen is niet nodig!”.

paul beelen

Tijdens mijn stage bij Advacom kreeg ik een ontwerpvraag waar ik wel oor naar had.

 

Paul Beelen, coach, ‘verschilmaker’ en lid van Kenneth Smit, had als vraagstuk een ontwerp gericht naar zijn huidige klanten, waarop hij zijn merk kon vertonen. Wat hem kenmerkt, zijn de vele (opmerkelijke) quotes.

Vul dit formulier in, of stuur een mailtje naar hello@riannemoonen.nl, en ik neem zo snel mogelijk contact met je op.

Submitting Form...

The server encountered an error.

Je bericht is ontvangen!

© Rianne Moonen 2019

Deze zomer studeer ik af aan de kunst-academie in Maastricht, waar ik de richting grafisch ontwerp heb gevolgd.

 

Dat grafisch ontwerp mij altijd bezig houdt, begon al vroeg toen ik met elf jaar al niet van mijn (toen nog gedownloadde) Photoshop weg te krijgen was. Toen al was ik onbewust bezig met het vormgeven van ‘mooie plaatjes’ en positioneren van acteurs en bands. Jaren daarvoor was ik als klein meisje niet weg te krijgen van mijn teken- en knutselset.

Het bleek dan ook geen verrassende stap dat ik na de HAVO naar het MBO vertrok om daar Mediavormgeving te gaan studeren. Daarna was ik voor mij gevoel nog niet uitgeleerd. Nog steeds niet trouwens, want volgens mij ben je nooit uitgeleerd, maar ik wil graag de stap nemen om als graphic designer aan de slag te gaan. Ik voel me er klaar voor om in de praktijk verder te leren als designer. Die kans wil ik heel graag met beide handen aangrijpen!

hé meisje

Het onderwerp waarin ik een aantal maanden lang in wilde afstuderen, vond ik niet zo moeilijk te bedenken. Al eerder had ik hier een project over gedaan: seksuele straatintimidatie.

 

In de laatste maanden van mijn bachelor-opleiding heb ik dit thema onderzocht en stelde ik mijzelf de vraag met welke tone of voice ik de doelgroep (die jonge mannen betreft) door middel van grafisch ontwerp kan bereiken. Deze maanden hebben mij daarin bezig gehouden en constant interesse gewekt voor nieuwe onder-zoeksvragen. Na hard werken is daar mijn scriptie en eindproject uitgerold.

LIONS jaarverslag

OCI-LIONS was een klant
waar ik tijdens mijn stage
bij Advacom (Geleen)
veel voor heb mogen
werken. Een van de
grootste ontwerpstukken
was dit jaarverslag die ik heb
mogen vormgeven.

 

Ik kreeg zelfs de primeur – OCI-LIONS kent al vele items, maar een jaarverslag was nog niet eerder gerealiseerd. Aan mij de vraag!

In 2017 kreeg onze opleiding de jaar-lijkse wedstrijd voor de kiezen, voor het ontwerp van de nieuwe poster voor het Preuvenemint.

 

Hiervoor heb ik een ontwerp gemaakt wat volledig uit de hand is geschreven en geïllustreerd, met echte inkt en penseel: bestaande fonts komen hier niet aan te pas!

how-not-to-flirt

De inspiratie voor mijn afstudeeropdracht. Ik vond het belangrijk om jongeren te bereiken met het statement dat meiden en vrouwen geen lustobject zijn.

 

Ik ontwierp daarvoor onder het thema seksuele straat-intimidatie een drietal posters die zomaar uit een regel-boekje (voor dummes) zouden kunnen komen. Mét een grote portie sarcasme.

preuvenemint

restyling huisstijl

toon hermans huis maastricht

De állerleukste opdracht die ik op stage bij Advacom kreeg, is zonder twijfel de restyling van het Toon Hermans Huis Maastricht.

 

We kwamen met de klant tot de conclusie dat er hier en daar wel items werden vormgegeven, maar er was geen duidelijke rode draad te vinden in de vorm.
Het waren allemaal losse producten
van elkaar geworden. Aan ons
de vraag om een restyling te
ontwerpen voor de huisstijl van
het Toon Hermans Huis Maastricht.

erix coffee

Eric Dielemans begon na een jaren-lange droom zijn koffiegallery aan de Kesselskade in Maastricht, waar koffie en kunst centraal stonden.

 

Hierin heb ik, in samenwerking met Eric, mogen bijdragen aan de vormgeving van het logo.
Fris en modern!

envida campagne

Voor de minor Cross Media Promotion heb ik samen-gewerkt met een team in een wedstrijd voor de nieuwe wervingscampagne van Envida.

 

De vraag: hoe krijgt Envida op korte termijn nieuwe zorgverleners?
Daarvoor hebben wij een campagne ontwikkeld met een viertal posters, onder de pay-off: “kiezen is niet nodig!”.

paul beelen

Tijdens mijn stage bij Advacom kreeg ik een ontwerpvraag waar ik wel oor naar had.

 

Paul Beelen, coach, ‘verschilmaker’ en lid van Kenneth Smit, had als vraagstuk een ontwerp gericht naar zijn huidige klanten, waarop hij zijn merk kon vertonen. Wat hem kenmerkt, zijn de vele (opmerkelijke) quotes.

Vul dit formulier in, of stuur een mailtje naar hello@riannemoonen.nl, en ik neem zo snel mogelijk contact met je op.

Submitting Form...

The server encountered an error.

Je bericht is ontvangen!

graphic

designer

rianne moonen

Hi! Even voorstellen...

mijn werk

let's talk!

home

over

werk

contact

© Rianne Moonen 2019

graphic

designer

rianne moonen

mijn werk

home

over

werk

contact

Hi! Even voorstellen...

Deze zomer studeer ik af aan de kunst-academie in Maastricht, waar ik de richting grafisch ontwerp heb gevolgd.

 

Dat grafisch ontwerp mij altijd bezig houdt, begon al vroeg toen ik met elf jaar al niet van mijn (toen nog gedownloadde) Photoshop weg te krijgen was. Toen al was ik onbewust bezig met het vormgeven van ‘mooie plaatjes’ en positioneren van acteurs en bands. Jaren daarvoor was ik als klein meisje niet weg te krijgen van mijn teken- en knutselset.

Het bleek dan ook geen verrassende stap dat ik na de HAVO naar het MBO vertrok om daar Mediavormgeving te gaan studeren. Daarna was ik voor mij gevoel nog niet uitgeleerd. Nog steeds niet trouwens, want volgens mij ben je nooit uitgeleerd, maar ik wil graag de stap nemen om als graphic designer aan de slag te gaan. Ik voel me er klaar voor om in de praktijk verder te leren als designer. Die kans wil ik heel graag met beide handen aangrijpen!

hé meisje

Het onderwerp waarin ik een aantal maanden lang in wilde afstuderen, vond ik niet zo moeilijk te bedenken. Al eerder had ik hier een project over gedaan: seksuele straatintimidatie.

 

In de laatste maanden van mijn bachelor-opleiding heb ik dit thema onderzocht en stelde ik mijzelf de vraag met welke tone of voice ik de doelgroep (die jonge mannen betreft) door middel van grafisch ontwerp kan bereiken. Deze maanden hebben mij daarin bezig gehouden en constant interesse gewekt voor nieuwe onder-zoeksvragen. Na hard werken is daar mijn scriptie en eindproject uitgerold.

LIONS jaarverslag

OCI-LIONS was een klant waar ik tijdens mijn stage bij Advacom (Geleen) veel voor heb mogen
werken. Een van de grootste ontwerpstukken was dit jaarverslag die ik heb mogen vormgeven.

 

Ik kreeg zelfs de primeur – OCI-LIONS kent al vele items, maar een jaarverslag was nog niet eerder gerealiseerd. Aan mij de vraag!

In 2017 kreeg onze opleiding de jaarlijkse wedstrijd voor de kiezen, voor het ontwerp van de nieuwe poster voor het Preuvenemint.

 

Hiervoor heb ik een ontwerp gemaakt wat volledig uit de hand is geschreven en geïllustreerd, met echte inkt en penseel: bestaande fonts komen hier niet aan te pas!

preuvenemint

how-not-to-flirt

De inspiratie voor mijn afstudeeropdracht. Ik vond het belangrijk om jongeren te bereiken met het statement dat meiden
en vrouwen geen lustobject zijn.

 

Ik ontwierp daarvoor onder het thema seksuele straat-intimidatie een drietal posters die zomaar uit een regel-boekje (voor dummes) zouden kunnen komen. Mét een grote portie sarcasme.

paul beelen

Tijdens mijn stage bij Advacom kreeg ik een ontwerpvraag waar ik wel oor naar had.

 

Paul Beelen, coach, ‘verschilmaker’ en lid van Kenneth Smit, had als vraagstuk een ontwerp gericht naar zijn huidige klanten, waarop hij zijn merk kon vertonen. Wat hem kenmerkt, zijn de vele (opmerkelijke) quotes.

restyling huisstijl

toon hermans huis maastricht

De állerleukste opdracht die ik op stage bij Advacom kreeg, is zonder twijfel de restyling van het Toon Hermans Huis Maastricht.

 

We kwamen met de klant tot de conclusie dat er hier en daar wel items werden vormgegeven, maar er was geen duidelijke rode draad te vinden in de vorm. Het waren allemaal losse producten van elkaar geworden. Aan ons de vraag om een restyling te ontwerpen voor de huisstijl van het Toon Hermans Huis Maastricht.

erix coffee

Eric Dielemans begon na een jarenlange droom zijn koffiegallery aan de Kessels-kade in Maastricht, waar koffie en kunst centraal stonden.

 

Hierin heb ik, in samenwerking met Eric, mogen bijdragen aan de vormgeving van het logo. Fris en modern!

envida campagne

Voor de minor Cross Media Promotion heb ik samen-gewerkt met een team in
een wedstrijd voor de nieuwe wervingscampagne van Envida.

 

De vraag: hoe krijgt Envida op korte termijn nieuwe zorgverleners?
Daarvoor hebben wij een campagne ontwikkeld met een viertal posters, onder de pay-off: “kiezen is niet nodig!”.

let's talk!

Vul dit formulier in, of stuur een mailtje naar hello@riannemoonen.nl, en ik neem zo snel mogelijk contact met je op.

Submitting Form...

The server encountered an error.

Je bericht is ontvangen!

© Rianne Moonen 2019

Deze zomer studeer ik af aan de kunst-academie in Maastricht, waar ik de richting grafisch ontwerp heb gevolgd.

 

Dat grafisch ontwerp mij altijd bezig houdt, begon al vroeg toen ik met elf jaar al niet van mijn (toen nog gedownloadde) Photoshop weg te krijgen was. Toen al was ik onbewust bezig met het vormgeven van ‘mooie plaatjes’ en positioneren van acteurs en bands. Jaren daarvoor was ik als klein meisje niet weg te krijgen van mijn teken- en knutselset.

Het bleek dan ook geen verrassende stap dat
ik na de HAVO naar het MBO vertrok om daar Mediavormgeving te gaan studeren. Daarna was ik voor mij gevoel nog niet uitgeleerd. Nog steeds niet trouwens, want volgens mij ben je nooit uitgeleerd, maar ik wil graag de stap nemen om als graphic designer aan de slag te gaan. Ik voel me er klaar voor om in de praktijk verder te leren als designer. Die kans wil ik heel graag met beide handen aangrijpen!

hé meisje

Het onderwerp waarin ik een aantal maanden lang in wilde afstuderen, vond ik niet zo moeilijk te bedenken. Al eerder had ik hier een project over gedaan: seksuele straatintimidatie.

 

In de laatste maanden van mijn bachelor-opleiding heb ik dit thema onderzocht en stelde ik mijzelf de vraag met welke tone of voice ik de doelgroep (die jonge mannen betreft) door middel van grafisch ontwerp kan bereiken. Deze maanden hebben mij daarin bezig gehouden en constant interesse gewekt voor nieuwe onderzoeksvragen. Na hard werken is daar mijn scriptie en eindproject uitgerold.

LIONS jaarverslag

OCI-LIONS was een klant waar ik tijdens mijn stage bij Advacom (Geleen) veel voor heb mogen
werken. Een van de grootste ontwerpstukken was dit jaarverslag die ik heb mogen vormgeven.

 

Ik kreeg zelfs de primeur – OCI-LIONS kent al vele items, maar een jaarverslag was nog niet eerder gerealiseerd. Aan mij de vraag!

In 2017 kreeg onze opleiding de jaarlijkse wedstrijd voor de kiezen, voor het ontwerp van de nieuwe poster voor het Preuvenemint.

 

Hiervoor heb ik een ontwerp gemaakt wat volledig uit de hand is geschreven en geïllustreerd, met echte inkt en penseel: bestaande fonts komen hier niet aan te pas!

preuvenemint

how-not-to-flirt

De inspiratie voor mijn afstudeeropdracht. Ik vond het belangrijk om jongeren te bereiken met het statement dat meiden
en vrouwen geen lustobject zijn.

 

Ik ontwierp daarvoor onder het thema seksuele straat-intimidatie een drietal posters die zomaar uit een regel-boekje (voor dummes) zouden kunnen komen. Mét een grote portie sarcasme.

paul beelen

Tijdens mijn stage bij Advacom kreeg ik een ontwerpvraag waar ik wel oor naar had.

 

Paul Beelen, coach, ‘verschilmaker’ en lid van Kenneth Smit, had als vraagstuk een ontwerp gericht naar zijn huidige klanten, waarop hij zijn merk kon vertonen. Wat hem kenmerkt, zijn de vele (opmerkelijke) quotes.

restyling huisstijl

toon hermans huis maastricht

De állerleukste opdracht die ik op stage bij Advacom kreeg, is zonder twijfel de restyling van het Toon Hermans Huis Maastricht.

 

We kwamen met de klant tot de conclusie dat er hier en daar wel items werden vorm-gegeven, maar er was geen duidelijke rode draad te vinden in de vorm. Het waren allemaal losse producten van elkaar geworden. Aan ons de vraag om een restyling te
ontwerpen voor de huisstijl van het Toon Hermans Huis Maastricht.

erix coffee

Eric Dielemans begon na een jarenlange droom zijn koffie-plek aan de Kesselskade in Maastricht, waar koffie en kunst centraal stonden.

 

Hierin heb ik, in samenwerking met Eric, mogen bijdragen aan de vormgeving van het logo.
Fris en modern!

envida campagne

Voor de minor Cross Media Promotion heb ik samen-gewerkt met een team in een wedstrijd voor de nieuwe wervingscampagne van Envida.

 

De vraag: hoe krijgt Envida op korte termijn nieuwe zorgverleners?
Daarvoor hebben wij een campagne ontwikkeld met een viertal posters, onder de pay-off: “kiezen is niet nodig!”.

Vul dit formulier in, of stuur een mailtje naar hello@riannemoonen.nl, en ik neem zo snel mogelijk contact met je op.

Submitting Form...

The server encountered an error.

Je bericht is ontvangen!

graphic

designer

rianne moonen

Hi! Even voorstellen...

mijn werk

let's talk!

home

over

werk

contact

© Rianne Moonen 2019